Popular Posts

Friday, August 27, 2010

ingat seacrh ,, ingat semi,,,

salam satu malam rakan2 bloggers semua... 
cewah mcm laa ramai sngt org duk baca apa yg aku tulis,, hahahaha,, 
mlm neh tetiba aku tringat kat kumpulan rock paling fofuler masa aku zaman budak2 sapalagi kalo bukan search <feeeewwwwiiiiTTttt>,,, 
bila ingat seach atau dengar lagu2 searcrh ne plak,, mesti laa teringat plak kat sahabat baik aku semi <mmg nama sebenar> hambik ko mie,,, sampai kat sini nama ko aku petik.. hahaha.. semi sahabat aku neh mmg fanatik giler dengan kumpulan rock search ne... sebut jer lagu apa... album apa,, kalo pasal search neh,, semua dia tahu.... terer kan dia... mana tak terernya,,, tetiap pagi dia mengamalkan makan telor ayam kampung dua bijik dengan madu lebah,, korang kalo nak terer mcm dia,, cuba  laa amalkan apa yg dia buat tu yer,, hahhahhaa,,,
kalo sesapa tak kenal atau tak rajin dengar lagu2 dari album search neh,, mmg laa korang semua tergolong dari golongan2 org yg tader jiwa rock... yeah,,yeahhhhh,, hahhhaaa,,, 
aku pun nak share ngan korang antara album search yang aku suka dengar,,,,:- Peeeewwiiittt.....

Karisma
(1990)




ALBUM KUMPULAN Search

PENYANYI Amy
GITAR Kid & Noordin
BASS Nasir (Aceh)
DRAM Yazid

PENERBIT M. Nasir
PENERBIT EKSEKUTIF Aziz Bakar
SUSUNAN MUZIK M. Nasir & Search

STUDIO Synchro Sound Studio & King's Studio
JURURAKAM & JURUADUN Akira Yamauchi & Roslan Aziz*
PEMBANTU RAKAMAN BT Tay & Diadacus Hon (Synchro Sound Studio); Ron Chong & Wayne (King's Studio)
JURUTERA MASTERING Richard James Stewart

KONSEP KULIT ALBUM J. Nagoya
REKABENTUK KULIT ALBUM Home Studio
FOTOGRAFI KULIT ALBUM Simon Chin

TERBITAN & EDARAN BMG Pacific Sdn Bhd


Judul Pencipta / Penulis Masa
Melastik Ke Bintang  Search / Loloq 4.23
Melayar Bahtera M. Nasir / Sani Sudin 5.13
Orang Timur  M. Nasir / Usop 3.40
Dunia Milik Kita M. Nasir 6.17
Emanuelle Search / M. Nasir 5.04
Memandu Nafsu Hattan / Bob 4.07
Teguh  M. Nasir / Bob 4.57
Manusia Reptilia Aceh / S. Amin Shahab 6.50
Paranoid M. Nasir 5.35
Orait Mama M. Nasir / Bob 5.24
Sutera Atau Rayon  Aceh / S. Amin Shahab 5.50
P/S: menurut kawan aku plak,,,, tidak lama setelah album ini diterbitkan, Nasir telah keluar daripada kumpulan Search untuk menubuhkan syarikat penerbitan sendiri iaitu Dangooroos Sdn Bhd yang akhirnya menerbitkan album kumpulan Scream (1993). Nasir menyertai semula Search pada 1995....
kalo korang rasa nak dengar lagu2 dari album karisma bole laa mencuba secukup rasa untuk mendownloadnya,,,,, sharring is carring kan,,kan,,,


download full album  : SEARCH KARISMA

-adios-
 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © . KeyBodRosak - Posts · Comments
Theme Template by BTDesigner · Powered by Blogger