Popular Posts

Monday, July 15, 2013

PRK KUALA BESUT : Anak Ustaz, Profesional & Ore Mudo - Manifestasi Calon BN

BAGI yang tidak tahu, nama Ustaz Che Ku Abd Rahman bukan satu nama yang asing kepada orang-orang dan pengundi Kuala Besut.  

Sebagai bekas Imam masjid dan tuk guru agama yang berjasa mendidik anak bangsa sejak bergenerasi lamanya di kawasan itu, ketokohannya sebagai pemimpin masyarakat hampir tidak boleh dipertikaikan sesiapa.

Justeru tidak hairanlah bila anak ke 5 beliau, Tengku Zaihan dipilih sebagai calon BN bagi pilihanraya kecil DUN Kuala Besut yang kosong akibat kematian penyandangnya Datuk Dr. Rahman Mokhtar pada 26 Jun lepas, sokongan masyarakat terhadap anak muda tersebut bertambah tinggi.

Selain ketokohan bapanya yang disebutkan di atas tadi, Tengku Zaihan juga adalah seorang yang profesional, masih lagi muda dan kita percaya sedikit sebanyak mewarisi sifat kepimpinan bapanya yang disebutkan di atas.

Malah tidak keterlaluan kalau penulis katakan, Zaihan memang dilahirkan untuk menjadi pemimpin.  Dari segi latar belakang keluarga, pendidikan dan kerjayanya sebagai Jurutera, hampir ke semuanya melengkapkan Tengku Zaihan sebagai pemimpin muda yang layak mewakili masyarakat di Kuala Besut.


Ini sangat berbeza dengan calon yang diketengahkan PAS, Endut@Azlan Yusuf yang awal-awallagi telah menyatakan bahawa komitmen sebenarnya menyertai persaingan kali iniadalah kepada perniagaan yang sedang dijalankannya, bukan kepada rakyat.

Tugas dan kerja sebagai wakil rakyat ini (kalau dia menang) hanya akan diserahkan kepada orang yang akan dibayar upah kemudian.  Video mengenainya telah menjadi viral di Internet dan penulis tidak rasa perlu menjelaskannya dengan lebih panjang lebar.

Cuma nak disebutkan disini, apakah ini jenis pemimpin yang dimahukan rakyat Kuala Besut, jenis yangtidak mempedulikan rakyat setelah menang pilihanraya untuk memberi keutamaan kepada  bisnes?

Dahulu hanya pemimpin UMNO sahaja yang selalu dikaitkan dengan menjadi wakil rakyatuntuk mendapatkan projek, kali ini pemimpin PAS pun sudah jadi macam itu juga, apa sudah jadi?

Kita perlu ingat, Azlan telah banyak mengeluarkan wang untuk membiayai PAS, bukan rahsia pun diaadalah 'banker' kepada PAS.  Pencalonannya sebagai wakil PAS di Kuala Besut ini, dilihat Azlansebagai peluang untuk mendapatkan kembali pelaburannya kepada PAS selama ini.

Keutamaan kepada rakyat, hampir tidak wujud langsung.

Tidak syak lagi, Tengku Zaihan adalah calon wakil rakyat yang sesuai untuk rakyat di Kuala Besut.  Penulis yakin, Tengku Zaihan akan memberikan komitmen yang tinggi untuk membantu rakyatdi kampung halamannya sendiri.

Tengku Zaihan bukan setakat perlu menjaga nama baik parti yang diwakilinya, tapi nama baik ayahnya yang terkenal begitu popular di Kuala Besut.  Jadi beliau tidak ada pilihan selain berkhidmat sebaik mungkin jika berjaya menang di kawasan ini pada 24 Julai nanti.

Sama-samalah kita mendoakan kejayaan Tengku Zaihan dan BN di Kuala Besut.

Sumber : http://justice4malaysia.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © . KeyBodRosak - Posts · Comments
Theme Template by BTDesigner · Powered by Blogger